O Víně

Diskuze: Galadegustace medailových vín, Crown Plaza Prague, 21.1.2013
Datum: 05-05-2024
  *
  *
*
9+10=  
* - povinné položky

Seznam příspěvků k diskuzi
Datum: 06.02.2013 11:39:12
Od: MT
E-mail: warmu@centrum.cz

Neználek: souhlas

Datum: 06.02.2013 10:50:42
Od: PepaK
E-mail: josef.kotik@centrum.cz

Děkuji pánům za spoustu postřehů. André je pro mě spolu s Pinotem má nej červená odrůda. Při správném zapracování a ležení dokáže být zajímavá jak v lehkém, tak i těžkém provedení. Bohužel většina vinařů, kteří uměli výborně lehčí varianty s André skončili: Tomáš Čačík - pro mě zatím nepřekonané nej An2000 !!! , Trpělka ... u těžších kalibrů mě kromě Šlechtitelky zatím nikdo neoslovil. Hodně nadějí jsem vkládal např. Patrie a hlavně do p.Sedláčka z Vrbice, ale i ten se vydal cestou uhlazení, potlačení drsnosti a drzosti tak typické pro tuto odrůdu.
Od Spielbergu jsem loni pil An07 , An09 JAK, An09 PS. Nejvíc se mi líbila 07, ale hlavně první den mi barik dost vyčuhoval. Když jsme byli s Lukášem v létě na návštěvě Spilbergu, tak jsem se dost přel s p. Javornickým o potřebě užití barikových sudů u odrůdy Pinot Blanc a André. U PBlanc mu musím po několika měsíčním odstupu dát za pravdu, ale pro André by se mi stále více líbila cesta moravská odrůda + moravský sud

Datum: 06.02.2013 09:25:21
Od: Karel
E-mail: kozdon@art-speed.cz

André dělám druhý rok. Vloni jsem lisoval po čtyřech měsících na slupkách 20.2., letos na nich taky ještě leží. Po roce v sudu je prakticky bez síry, nepotřebovala ho. Uvidím, co bude dělat dál. Opravdu potřebuje nespěchat. Ale to asi žádná vína...

Datum: 06.02.2013 08:25:28
Od: Neználek
E-mail: nez@centrum.cz

Jo, je to tak.. :o)) … jsem tě jenom zkoušel.
Nemám moc v oblibě ty nové šlechtění. Nebudu jmenovat, které odrůdy jsou podle mě zbytečné. Někoho bych mohl urazit a část to stejně vytřídí. Co se podle mě v ČR opravdu povedlo je Pálava a André. André má ale smůlu v tom, že v době kdy vznikalo, se šlechtitelé museli příliš ohlížet na mistry vysokých sklizní ze SSSR. Takže výnos byla vysoce hodnocená vlastnost nově vznikající odrůdy. Bez něj by to odrůdovými zkouškami prostě neprošlo. Pak se nemůžeme divit, že André při širokých sponech, obvyklém způsobu vedení, chemickém dohnojování, atp., dá klidně i 5kg na hlavu. Při zpracování pak vzniká jen oranžová, kyselá voda.
Když ale vinohradník sílu rostliny zkrotí, výnos razantně sníží, surovina stihne obvykle dobře vyzrát (výborná poloha je podmínkou). Vinař pak podrží rmut na slupkách, odbourá kyselinu JMF, nespěchá… …pak je to nádhera! (sorry, An je moje nejoblíbenější červená odrůda).
Nedokážu určit, jestli se André dočká popelkovského snu ala RV. Kdy z původně Béčkové odrůdy vznikají ze správných poloh ty největší skvosty. Ale přál bych (mě) si to.

Datum: 06.02.2013 07:54:59
Od: p.j.
E-mail: pjelen@barrandov.cz

Jo, tak to se přesně pamatuju, jak k této změně postoje k odrůdě André došlo: To jsem tak jednou se rozepsal o tom, jak tihle novokříženci jsou divní tvorové, šlechtění z jiných důvodů než prvotřídní kvalita vína, André jsem do toho taky semlel. V diskusi ses zrovna Ty Andréčka zastal, že Tvoje zkušenosti s archivací jsou výborné. Tož řekl jsem si, že se třeba mýlím, hned jsem zakoupil pár vybraných lahví André do archivu a častěji se snažil chutnat na degustacích zejména starší kusy. Musím uznat, žes měl pravdu. Archivace dobře udělaných vín z André podle mého dá lepší výsledky než třeba naše Cabernet Sauvignony. Archivace červených z našich krajů dává v lepších případech spíš vína postavená na poněkud lehčí venkovské svéráznosti v tom dobrém slova smyslu. André umí být věrohodně majestátní a vážné.
Tak díky za jiný pohled, který mi pomohl překonat předsudek a obohatil o cenné zkušenosti!

Datum: 06.02.2013 07:16:01
Od: Neználek
E-mail: nez@centrum.cz

Mám v archivu pár starších Spilbergů, právě nějaké An. Vždycky mi víc od nich seděla červená vína.
Jo a Pavle, všiml jsem si u tebe výrazného posunu v názoru na odrůdu André.
Těší mě to, protože mám názor na tuto orůdu hodně podobný. :o)

Datum: 05.02.2013 21:01:47
Od: p.j.
E-mail: pjelen@barrandov.cz

tak lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem z ročníku 2007 pil od Spielbergu něco jiného než pinot a to André. obojí mi přišlo tak zvláštně bohaté, měňavé, nešablonovité, originální, modernější v tom dobrém slova smyslu, ale přitom nějak odrážející ten velmi specifický terroir. To ta bílá jsou zatím tak půl napůl podobně zábavná, originální a naopak příliš navoněná a jednodušší. ale dovezli prý sazenice Chardonnay přímo ze srdce Burgundska, těším se, co z toho bude. V červených jsem si nějak prvotně vlivu dubu úplně nevšiml. André je opravdu výjimečně zdařilý kříženec, pil jsem už z něho velmi překvapivě do majestátna vyzrálá vína, pokud se umí zacházet s ní ve vinici, myslím si, že to je přesně ten typ odrůdy, které citlivě kontrolované zrání v dubovém sudu může jen pomoci ke kráse. Totéž se dá říci i o pinotu a možná i Frankovce. ten pinot
2007 se velmi zajímavě vyvíjel i v neplné lahvi po dobu několika dnů. to se zdaleka o všech barikovaných červených řici nedá. ale rád si poslechnu i opačné dojmy více rozvedené.

Datum: 05.02.2013 18:26:34
Od: PepaK
E-mail: josef.kotik@centrum.cz

DD, dovolím si položit dotazy na Spielberg - vyjímečně se nechci hádat o Maliny:), jen mě překvapilo Vaše lepší hodnocení jejich červených vín než bílých:
1. nevadí Vám užití franc. sudů u vína z odrůdy André - třeba právě u 07?
2. v každoroční degustaci pinotů jste jejich 07 označil za jeden z nejzajímavějších. Měl jste možnost ochutnat i následující ročníky? Vidíte nějaký posun? Osobně, i když jsem velkým propagátorem jejich bílých vín, mám s jejich červenými víny i PN07 velký problém a rád bych se dověděl, co je na nich pro Vás zvláštní, vyjímečné? Dík předem. PepaK