O Víně

Diskuze: Bianca 2009 - Winnica Spotkaniówka Grażyna Barć a Krzysztof Kotowicz, Połomia, Polsko
Datum: 26-04-2024
  *
  *
*
6+8=  
* - povinné položky

Seznam příspěvků k diskuzi
Datum: 05.11.2010 15:25:22
Od: eldio
E-mail: Dionisos13@seznam.cz

takže cituji Krause jako ty mnohokrát:-) ''o výhonech rostoucích ze stařiny se často říká že nejsou plodné avšak plodné nejsou pouze jejich nejspodnější očka.dříve když se při vedení na hlavu užívalo řezu na krátké čípky jevily se čípky rostoucí z hlavy jako neplodné dřevo.při řezu na tažně jsou letorosty z výše postavených oček tažně plodné i když réví vyrůstá ze stařiny''.Jinak máš pravdu že nejsem největším milovníkem rezistentů.z 42 odrůd které pěstuji mám jen Prim Festivalnyj a hlavně Malverinu a ta je opravdu plodná téměř z každého očka čili o této vlastnosti rezistentů vím ale dle Primu a Festivalu které tuto vlastnost nemají soudím že to nejspíše pravidlem nebude.na pergole mám Prim Onyx Opál a Festival.zde řežu polotažně neboť nejsem s kvalitou hroznů při řezu na čípky spokojen.co se týká osobní zkušenosti s plodností jednoletého dřeva vzrůstajícího že stařiny nebyl jsem zatím nucen použít ale snad mužu Krausovi věřit:-).řežu vše klasicky podle Guyota čípek tažeň pouze někdy po poškození mrazem přejdu v kordon a řežu čípky.ještě bych chtěl říct že vyložený odpor k rezistentům nemám na jaře chci vysadit Solaris a Regent tak se tě jen zeptám.musím do Německa nebo seženu i tady za rozumnou cenu?

Datum: 05.11.2010 11:48:21
Od: Moll
E-mail: milos.ondrak@seznam.cz

Prostě dva kohouti na jednom smetišti ;o))
Taky to neberu nijak osobně, ale funguju úplně stejně ;o]]
Jen se perme až peří lítá, ostatní je pozbírají a budou mít z toho užitek.
Že neznáš výjimky soudím z toho mála co o tobě vím, co a v jakých podmínkách děláš, na co se ptáš.
Pokud vím, snažíš se o víno klasických odrůd v oblasti "sousedící s vinařskou". Rezistenty tě moc neberou a co a jak se pěstuje réva v Polsku tě netrápí. Proto nemůžeš tušit, že tam používané "nejběžnější" odrůdy (např Krystal) mají plodné skoro všechna očka - proto těžko toleruješ její zdůrazňování dvouletého dřeva (prostě chtěla říct - jednoleté vyrůstající z dvouletého - ale na to nemá dost technickou terminologii - z toho soudím, že to psala ženská, navíc nějaký cizozemec. Z té poznámky s pergolou to vidím na osobní zkušenost s jedním keříkem)
To že nejsi tolerantní k návodu, který psala taková osoba svědčí o tom, že jsi jich ještě moc nečet (na netu takových koluje ...), natož zkusil napsat (je radost si po čase přečíst něco co jsi vyplodil ;o])
Jen velmi málo odrůd vitis vinifera má plodná očka vyrůstající ze stařiny - to je fakt, který opakuji z literatury, protože u mne už viniferu těžko hledat a hlavně - v praxi se mohu za těmi pány co to napsali těžko měřit. Pokud se to na některém keři přihodí (a nestandartní jev), hledal bych prvně, zda to není záměna odrůdy či přeplození způsobené nějakou chemikálií. Ale pokud to umíš zařídit, napiš o tom, na nejsevernějším vinohradu Čech letos po mrazech sklidili jen 30 kg mylerky (a ta částečně plodná podočka má), plodnost ze stařiny by se jim hodila.

Datum: 05.11.2010 00:25:29
Od: eldio
E-mail: Dionisos13@seznam.cz

Tak hurá a teď ti zas řeknu že blabolíš ty.zaprvé mi řekni co jsem napsal špatně a zadruhé z čeho soudíš že neznám výjimky.hned tě vyvedu z omylu.to že je plodné dřevo jednoleté vzrůstající z dřeva dvouletého je jasné ovšem plodné je i dřevo jednoleté vzrůstající ze stářiny jen není většinou plodné na bazálních očkách.nevím jak to děláš ale vždy mně dovedeš bezpečně vytočit:-).mimochodem neber to nějak osobně rád bych se s tebou jednou setkal.Réva je můj život a beru to fakt vážně.diskuze zde i na wine sleduji mnoho let a samozřejmě tvoje příspěvky jsou mi mnohokrát inspirací na druhou stranu i někdy nesouhlasím a cítím právě že některé souvislosti unikají tobě

Datum: 04.11.2010 09:51:09
Od: moll
E-mail: milos.ondrak@seznam.cz

Napsali jste to blbě oba (ne špatně, ale neúplně, každý zmiňuje jinou vlastnost, takže si nerozumíte). Všechny odrůdy mají plodné dřevo jednoleté (loňské, zelený výhon = 0 let), které vyrůstá z dvouletého (předloňské) (pozor podmínka nutná!). Některé odrůdy, jako třeba Müller Thurgau a mnoho rezistentů, mají částečně (ale rozhodně méně) plodné i jednoleté dřevo, které vyrůstá ze staršího než předloňského dřeva. Ona zdůrazňuje dvouleté dřevo, na rozdíl od tam běžných rezistentů, které mají plodné všechno, ty vypichuješ terminologii, bez znalosti vyjímek.
Ten návod je takový "dětský", ale v podstatě správný. Jediná vážná chyba je "zastřihněte nové výhony pár centimetrů nad hroznem" - to "pár", by mělo být přibližně 100. Ale někteří to tak přesto dělají dodnes, přesto že se o tom jako o chybě píše víc než 60 let (vyjímka jsou speciální odrůdy ve skleníku).
Ale ber v úvahu, že když to Lech zapisoval, asi nebyl zcela střízliv ;o)))

Datum: 03.11.2010 12:14:43
Od: eldio
E-mail: Dionisos13@seznam.cz

Všechny odrůdy mají plodné dřevo jednoleté. Ten návod na pěstování od Havlis.to je směť hovadin.a nebo ne molle?:-)